Opel |
|
Opel
Meriva: Największa gwiazda Raportu TÜV 2007
Opel Meriva został uznany za najbardziej niezawodny
samochód w Raporcie TÜV 2007
Jakość tego wprowadzonego na rynek w 2003 r. minivana była testowana przez
TÜV po raz pierwszy (pierwszy przegląd generalny odbywa się trzy lata po
pierwszej rejestracji) i od razu udało mu się osiągnąć najlepszy rezultat.
Raport uwzgldniał 133 różne modele samochodów używanych nie dłużej niż trzy
lata. Usterki znaleziono tylko w 1,8 procenta sprawdzonych egzemplarzy,
cieszących się wielkę popularnością modeli Opel Meriva, podczas gdy średnia
dla branży wynosi 5,9 procenta. Nasza wszechstronna dbałość o jakość przynosi
coraz lepsze efekty - powiedział Hans H. Demant, Dyrektor Generalny Opla.
- Ciężko o bardziej przekonujący dowód niż sukces osiągnięty przez jeden
z naszych najmłodszych modeli. Dodatkowo całościowe wyniki samochodów marki
Opel pokazują, że wszystko działa tak, jak powinno.
W porównaniu z ubiegłym rokiem prawie wszystkie modele marki Opel znacząco
poprawiły swoje pozycje w tegorocznym Raporcie TÜV, zarówno pod względem
miejsca w rankingu, jak i wskaźnika awaryjności. W tej ostatniej kategorii
wynik lepszy od średniej uzyskały, poza Merivą, modele Corsa (4,4 procenta),
Vectra (4,5 procenta), Agila (4,8 procenta) i Astra (5,1 procenta). Dzięki
temu wszystkie te modele znalazły się w kategorii najbardziej niezawodnych
samochodów.
Sukces Merivy robi tym większe wrażenie, gdy weźmie się pod uwagę fakt,
że bardzo rzadko dochodzi do sytuacji, by jakiś model osiągnął wskaźnik
awaryjności niższy od dwóch procent i że samochód, który zajął drugie miejsce,
uzyskał wynik znacznie przekraczający tą wartość. Raport TÜV 2007 odzwierciedla
wyniki wszystkich przeglądów generalnych przeprowadzonych między lipcem
2005 r. a czerwcem 2006 r. przez ośrodki testowe TÜV, zgodnie z Art. 29
niemieckiej Ustawy o dopuszczeniu osób i pojazdów do ruchu drogowego (StVZO).
Oparty jest więc na ponad siedmiu milionach przeglądów samochodów, które
przeprowadzono we wspomnianym okresie. Znaczna poprawa wyników widoczna
w Raporcie TÜV 2007 jest efektem globalnej dbaśości o jakość koncernu General
Motors. Najważniejszymi elementami filozofii zintegrowanej jakości GM są
standaryzowany rozwój (GVDP - Global Vehicle Development Process - Globalny
Proces Rozwoju Pojazdów) oraz system produkcyjny (GMS - Global Manufacturing
System - Globalny System Produkcji). W każdym naszym zakładzie produkcyjnym
wprowadzono w życie pięć zasad: Zaangażowanie pracowników, Standaryzacja,
Jakość integralna (tj. wbudowana w proces produkcyjny), Krótki czas realizacji
zamówienia oraz Nieustanne doskonalenie. Na przykład każda osoba pracująca
przy linii produkcyjnej musi zatrzymać proces produkcyjny, jeśli pojawi
się problem, którego w żaden sposób nie można rozwiązać w standardowo przeznaczonym
na to czasie. Biorąc
pod uwagę rosnące znaczenie dostawców w wytwarzaniu samochodów, coraz
ważniejsza staje się wysoka jakość usług tychże dostawców. W General Motors
Europe pracuje zespół ponad 100 wyspecjalizowanych inżynierów, których
jedynym zadaniem jest pomaganie naszym partnerom w zapobieganiu problemom
związanym z jakością i rozwiązywaniu takich problemów od razu, gdy się
one pojawią. Odnieśliśmy na tym polu znaczący sukces, ponieważ w ostatnich
latach liczba pochodzących od naszych dostawców części niespełniających
norm jakościowych zmniejszyła się o 80 procent.
Nasza
dbałość o jakość jest coraz większa i obejmuje coraz więcej obszarów.
Skupienie się wyłącznie na jakości produkcji to zdecydowanie za mało
- powiedział Peter G. Dersley, Wiceprezes GME ds. Jakości. - Naturalnie
jesteśmy świadomi, że poczynienie dużych postępów w różnych obszarach
jakości będzie możliwe tylko, jeśli w pełni zaspokoimy potrzeby naszych
klientów pod względem tzw. jakości postrzeganej i ogólnego wyglądu samochodu". |